fbpx

מדריך בטיחות בעבודה

קבוצת המחסן למקצוען מציעה כיום מגוון רחב של פתרונות, המיועדים לאנשי המקצוע השונים. כלי העבודה מספקים מענה לכל צורך והופכים את העבודה עצמה ליעילה, נכונה וגם בטוחה יותר.
הוראות הפעלה ובטיחות לכלים הם נושא חשוב ומרכזי מאד שיש לשים לב אליו לפני שמתחילים בשימוש. מומלץ במקביל להקפיד על תחזוקה נכונה של כלי העבודה כדי לשמור עליו לאורך שנים.

גנרטור בנזין

רכשתם גנרטור בנזין? רגע לפני שאתם משתמשים בו, הקפידו לבצע מספר בדיקות: ראשית, בדקו את גובה שמן המנוע 10/40 ובמידת הצורך הוסיפו את הכמות הנדרשת. בדקו גם את גובה הדלק שבמיכל הדלק ואם יש צורך, הוסיפו עוד. הקפידו על טיפולים תקופתיים למנוע, וודאו שאין נזילות או טפטופי שמן ממנו, שאין חלקים סדוקים או שבורים בו ושגם אין אומים חופשיים או ברגים משוחררים. בדקו שלמות שקעים ומפסקים על פאנל החשמל , ביצעתם את הבדיקות האלו? עכשיו עברו להתנעת המנוע. בכל הוראות הפעלה ובטיחות לכלים מסוג כזה חשוב שתסיימו לבצע את הבדיקות הנדרשות במלואן ורק לאחר מכן תתחילו בשימוש עצמו. כדי להתניע את המנוע העבירו את ברז הדלק ממצב 0/ OFF למצב 1/ON כלומר למצב פתוח, העבירו את ידית הגז למקסימום ואת ידית הצ’וק למצב start. משכו באיטיות את ידית ההתנעה עד שתחושו התנגדות קלה והניעו את המנוע, לאחר כ10 שניות עבודה העבירו את ידית המשנק למצב run.

מדחס אוויר (קומפרסור)

הוראות הפעלה ובטיחות לכלים כמו מדחס אוויר דורשות מכם התייחסות למספר נקודות חשובות. ראשית, הפעילו את המדחס בסביבה מאווררת, קחו בחשבון שחלקי המדחס עשויים להתחמם מאד, היזהרו מכוויות. אם נתקלתם בתקלה כלשהי, פנו לחברה שממנה רכשתם את המדחס ואל תנסו לטפל בבעיה בעצמכם ובנוסף הקפידו שלא לספק למדחס האוויר חשמל מגנרטור. ההפעלה פשוטה: חברו אותו לרשת החשמל, הפעילו אותו על מצב ON וכשאתם משתמשים בו וודאו שהוא מפסיק לפעול כשהוא בלחץ מקסימאלי. נקו אותו בשמן מדי פעם והחליפו את השמן שבו בכל חודש או לאחר שצברתם 250 שעות של עבודה בו. חשוב לשים לב במדחס אויר חובה באופן קבוע לנקז אויר באמצעות פקק שמותקן בתחתית המיכל וזה על מנת לנקז נוזלים המצטברים .

משאבות טבולות

לפני שאתם מתקינים את המשאבה, וודאו שהיא איננה מחוברת לחשמל. התקינו אותה כשהיא במצב מאונך, חברו את הצינור ישירות אליה באמצעות חבק מתאים וודאו שהצינור שמחברים איננו מכופף בזוויות חדות. הניחו את המשאבה על מצע יציב וקשיח והקפידו שלא יכנס אליה בוץ, שערות, עשבים, סמרטוטים או אלמנטים אחרים שיכולים לסתום אותה. לפני שאתם מנקים אותה, נתקו אותה ממקור חשמלי. בכל מקרה, אם אתם מתקשים לעבוד עם המשאבה ומכל סיבה שהיא, פנו למומחים בתחום כדי להבין טוב יותר כיצד לתפעל אותה נכון, כך שתתאים למשימות שעבורן נרכשה.
וודאו שקצה היניקה נמצא מתחת למפלס היניקה כלומר במצב טבילה . הקפידו שלא להפעיל את המשאבה מתחת לגובה המים המינימאלי המופיע על המשאבה. בכל מקרה אין להפעיל את המשאבות כשהן לא טבולות לחלוטין במים.